2011. február 18., péntek

A kezdetek kezdete.....

2010. januarjaban, Debrecenben,  a Tempus Kozalapitvany altal szervezett treningen vettem reszt, ahol az alapitvany munkatarsai ismertettek ez evben megpalyazhato LLP programokat, igy a Grundtvig asszisztensi palyazatrol is reszletes informaciot nyujtottak, ami felkeltette az erdeklodesemet.

Mivel a felnottkepzesben dolgozok, ugy gondoltam ez egy kivalo lehetoseg lesz  arra, hogy kulfoldi tapasztalatokat szerezzek, es ezzel fejlesszem szakmai  es szemelyes ismereteimet, kompetenciaimat, nyelvtudasom es nem utolsosorban megismerjem egy teljesen uj nemzet kulturajat, tortenetet, tradicioit, konyhajat stb.

Ezert a treninget  koveto napokban  reszletesen is tanulmanyoztam a Tempus Kozalapitvany  - www.tpf.hu - honlapjat, es  tovabbi informaciokat gyujtottem.


Az olasz nyelvet  kozepfokon beszeltem, ezert a Tempus honlapjarol elerheto  fogadointezmenyek listajabol ( http://www.tpf.hu/pages/content/index.php?page_id=625 ) olasz fogado intezmenyt valasztottam, azon belul is Sziciliat. Majd  az osszes sziciliai fogadointezmeny szakmai hatteret attanulmanyoztam, es kivalasztottam a szamomra megfelelo intezmenyeket.

A kovetkezo lepesben -mivel a beadasi hatarido 2010. marcius 31.-e volt- felvettem e-mailben a kapcsolatot az intezmenyekkel, mivel a palyazat beadasahoz szukseg van a fogado intezmeny nyilatkozatara es munkatervere.

Nagyon  fontos, a megfelelo intezmeny kivalasztasa, bar azt is elmondhato, hogy nem mindegyik szervezet volt nyitott a megkeresesemre.
Vegul a palermoi CEIPES  (www.ceipes.org) non-profit szervezet volt az, akivel kolcsonos megelegedettseg alapjan megallapodtunk a jovobeni  2010. szeptember 01-tol 2011 marcius 31.ig --azaz 7 honapig- tarto Grundtvig asszisztensi munkamban. 
A CEIPES (Centro Internazionale la Promozione dell' Educazione e lo  Sviluppo/Nemzetkozi Kozpont Kepzes es Fejlesztes Nepszerusiteseert) egy non-profit szervezet aki egy folyamatosan bovulo europai halozzattal rendelkezik Olaszorszagon kivul Belgiumban, Portugaliaban es Torokorszagban egyarant. 

A fogado intezmeny kivalasztasanak szempontja:
A jelenlegi lakhelyemhez (Észak-Alföldi régió) hasonló, Olaszorszagban a Mezzogiorno hátrányos helyzetben levo régiójat (Szicíliát) választottam, ugyanis  a Palermoi szekhelyu fogadó szervezet a munkaterületemhez hasonló gazdaságilag és társadalmilag hátrányos helyzetű térségben tevekenykedik és ezen hátrányok fejlesztésére és a helyi problémákra megoldást kínáló felnőttképzési intézmény.
  


A kulfoldi tanulmanyutam fo celjakent tuztem ki a fogado intezmeny nemzetközi és helyi  felnőttképzési  menedzsmentjének illetve minőségbiztosítási rendszerének megismereset, a jo gyakorlatok elsajatitasat s majd visszaterve Magyarorszagra ezen ismeretek gyakorlatban valo alkalmazasat.

A palyazati procedura utan, nagy izgalommal vartam az eredmenyhirdetest, melyet 2010. juliusaban meg is kaptam. 29 palyazo kozul, 4 fo palyazatat tamogatta az Europai Bizottsag, ezek kozul en voltam az egyik szerencses. Ezt kovette a szerzodeskotes, illetve a tamogatasi osszeg atutalasa.

Itt szeretnem megjegyezni, hogy erdemes egy nemzetkozi banknal devizaszamlat nyitni, amelyet termeszetesen be kell mutatni a szerzodeshez, valamint a gyakorlatban kulfoldon ingyenesen is lehet hasznalni. 


Felkészülés az asszisztensi tevékenységre
A kiutazási előtt rendszeres kapcsolatot (skype, email, telefon) tartottam fenn a fogadó intézménnyel es ezen informacios csatornakon keresztul tanulmányoztam az ott folyo szakmai tevékenységeket valamint pontosítottuk az asszisztensi munkám rám háruló feladatait. Valamint a fogadó intézmény tevékenységéhez felhasználható és releváns felnőttképzési gyakorlati tapasztalataimról összefoglaló prezentációt készíttem a szervezet vezetoi reszere. Az elutazasom elott a szakmai nyelv elsajátítására vegett egy 30 órás intenzív szakmai olasz nyelvtanfolyamon vettem reszt.

 
Felkeszules az utazasra:
Elutazas elott gondoskodnom kellett az utazas megszervezeserol, a kinntartozkodas lakhatasi felteteleirol is, valamint  a biztositasrol.
A lakhatasi lehetosegekrol ergo alberletrol, helyi, palermoi hirdetesi portalokrol informalodtam,  e-mailben ajanlatot kertem a foberloktol, majd -szerencsere a regi ismeroseimnek koszonhetoen- a legjobbnak gondolt es kivalasztott alberlet lefoglaloztam.


Az utazas megszervezese ettol joval konnyebb volt, ugyanis elhataroztam, hogy erre a nem rovid tanulmanyutra magammal viszem paromat es a 4 eves gyermekemet is (hiszen nelkuluk aligha tudtam volna eltolteni ezt az idot.) 

Igy a sajat autonkkal indultunk el Hosszupalyibol -Debrecen-Rabafuzes-Graz-Udine-Venezia-Bologna-Firenze-Livorno, majd a GRANDE NAVI VELOCI hajotarsasaggal- Palermoba.










1 megjegyzés:

Unknown írta...

Angelika, nagyon profi!