PÁLYÁZAT

A Gruntving aszisztensi palyazat, az EGESZ ELETEN AT TARTO TANULAS PROGRAM (LLP) GRUNDTVIG felnottkepzesi szektorialis alprogramjanak egyik palyazati formaja.

Az EGESZ ELETEN AT TARTO TANULAS PROGRAM celja:

Az egész életen át tartó tanulás révén hozzájáruljon az Europai Közösség mint fenntartható gazdasági fejlődést mutató, több és jobb munkahellyel és nagyobb fokú társadalmi kohézióval rendelkező, fejlett, tudásalapú társadalom fejlesztéséhez. 
Különösen elő kívánja segíteni az Európai Unión belüli oktatási és képzési rendszerek közötti kölcsönös cserét, együttműködést és mobilitást, hogy e rendszerek a minőség tekintetében az egész világ számára referenciaértékké válhassanak. 
Ily módon célja, hogy a részt vevő országok oktatási és szakképzési rendszereinek modernizációjáról és alkalmazkodásáról gondoskodjon, különösen az Európa 2020 stratégia céljainak összefüggésében, és az európai hozzáadott értéket közvetlenül juttassa el azokhoz az állampolgárokhoz, akik a program keretében részt vesznek a mobilitási és egyéb együttműködési tevékenységekben. 
(Forrras: Offcial programme guide of the European Commission)

A GRUNDTVIG alprogramrol:

A Grundtvig alprogram célja, hogy európai együttműködési tevékenységek révén elősegítse a felnőttoktatás európai dimenziójának kialakulását.
 
A felnőttoktatás minőségének és hozzáférhetőségének javítása által a Grundtvig hozzájárul ahhoz, hogy a felnőtt tanuló teljes értékű, aktív tagja lehessen a társadalomnak, bővüljenek a más kultúrákról szóló ismeretei, életminősége, és munkaerő-piaci esélyei javuljanak. A program értelmezésében felnőttnek számítanak a 25 év feletti személyek, valamint azok a 25 év alatti fiatalok, akik nem részesülnek közép- vagy felsőfokú képzésben. A Grundtvig elsősorban a szakmától független, általános ismeretek oktatását tűzi ki céljául.

A programban részt vevő országok:
  • az Európai Unió 27 tagállama (Ausztria, Belgium, Dánia, Egyesült Királyság, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Írország, Luxemburg, Németország, Olaszország, Portugália, Spanyolország, Svédország, Csehország, Észtország, Magyarország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, Szlovákia, Szlovénia, Ciprus, Málta, Bulgária, Románia)
  • az EU-hoz társult ország (Törökország),
  • a 3 EFTA-ország (Izland, Liechtenstein, Norvégia)
  • Horvátország és Svájc.
Pályázati formák:
  • Tanulási kapcsolatok
  • Időskorú önkéntes projektek
  • Felnőtt tanulói műhelyek
  • Szakmai továbbképzés felnőttoktatóknak
  • Látogatások és cserék
  • Asszisztensek
  • Előkészítő látogatások
  • Többoldalú projektek
  • Hálózatok
Forras:  Tempus Kozalapitvany

A GRUNDTVIG Asszisztensi palyazatrol:

A palyazta celja:
A Grundtvig asszisztensi pályázat lehetőséget biztosít hosszabb (12 hétnél hosszabb, legfeljebb 45 hetes) külföldi tartózkodásra és egy (vagy több) felnőttoktatással foglalkozó szervezet mindennapi munkájában való részvételre. 

Reszveteli feltetelek:
Asszisztensi ösztöndíjra pályázhat bárki, aki a felnőttoktatás területén dolgozik (felnőttoktatók és es egyéb munkatársak) vagy hosszabb kihagyás után tér vissza erre a területre, illetve felnőttoktatói pályára készülő hallgatók, akik legalább két évet elvégeztek már tanulmányaikból.

 A palyazas folyamata:
A fogadó intézménnyel a pályázó veszi fel a kapcsolatot és egyezteti a munkatervét a pályázat benyújtása előtt, és a fogadási szándékról szóló igazolást mellékeli a pályázathoz. (Hallgatók esetében indexmásolat is szükséges, mely igazolja, hogy legalább két évben hallgatott a felnőttoktatáshoz kapcsolódó, arra felkészítő tárgyat.)

A tamogatas osszege:
Támogatás igényelhető a megélhetési költségekhez, beleértve az utazási költségeket is, illetve szükség esetén nyelvi, kulturális és pedagógiai felkészüléshez. A  tamogatas osszege  a tartozkodasi ido es a kivalasztott orszagonkent valtozo.
  
Pályázati határidő:
 2011. március 31.Formai előbírálati határidő: 2011. március 17.

Forras:  Tempus Kozalapitvany
Tovabbi informacio es letoltheto palyazati dokumentumok: